Amb aquest títol, sembla que ha arribat el moment de les lamentacions i l’enyor ....; no és exactament així en aquest tema, tot i que també hi han hagut moments de precipitació en les decisions.
Un total de 9
referències Apocopa que he tingut no han arribat al muntatge, havent fet
l’estudi o el projecte pertinent; i han passat a la venda 8 d’elles i l’altre a
la destrucció, ja que sí s’havia engegat el treball, amb vàries alternatives
fallides, i el material estava invendible per aquesta raó.
Resulta que, de les 9 peces :
-
2 s’han recuperat, però en un diferent estat del que es
va vendre, més adient
- 2 s’han reemplaçat pels mateixos vehicles però en
construcció de llautó, completa, pel que la millora ha estat notable a efectes
de col·lecció i m’he estalviat la feina
- 2 s’han pal·liat, si pot dir-se així, a través de
maquetes estàtiques de la coneguda col·lecció “Atlas”, quina animació
motoritzada per fer-ne autèntics models és possible, però molt dificultosa :
tema a estudiar a fons, potser més endavant
-
3 s’han desestimat definitivament per problemes varis
Tot seguit un
breu resum d’aquestes fallides històries modelistes :
Aquesta carcassa d’automotriu Z-8001 elèctrica, comprada al 1999, no va reeixir, i desprès de 20 anys i molts intents, entre altres d’arranjar-la com Z-7100, va quedar inservible i invendible. Es va destruir.
Es va decidir al 2019 quan vaig poder fer-me d’ocasió amb el mateix model Z-8001 de la producció d’alta gama “Bouttuen”, llautó coreà a plena satisfacció i funcionalitat. Un canvi positiu com per no enyorar l’altre, malgrat la sensació d’impotència i el cost econòmic no pas menyspreable perdut.
Z-4400
Perlmodell, un artista del llautó suec ja jubilat, proposava en kit aquesta versió excel·lent de les Z-4400; l’havia tingut per muntar, i tampoc m’hi vaig atrevir i va anar a la venda, venda alta per cert. Però anys més tard va haver-hi la sort de poder adquirir-la, acabada, tot i que fluixament motoritzada.
Z-4200
Aquest
furgó automotor elèctric el vaig comprar com a kit complet, molt car; no sé
exactament per què però no em vaig atrevir al muntatge i en un dia de poca
moral modelista vaig posar-lo a la venda. Va sortir ràpidament i sense gaire
pèrdua econòmica. Ara l’he recuperat, però en forma Trans-Kit, amb només la
carcassa i uns pocs accessoris. Anirà equipat amb 2 bogis motors Tenshodo que
ja tinc.
ETG
BB-800
Y-2400
Renuncia total doncs a aquesta peça que bé que tindria lloc de col·lecció.
2D2-5000
Z-4100
Z-1300
Aquests
dos darrers elements ( Z “Standard” i Z-4100 amb remolcs ) estan disponibles a
la col·lecció ATLAS, en forma de maquetes H0 de construcció simple i sense
motor, tot i això, les mides són exactes, encara que els detalls de gravat són
bastos i enormes. Hi ha qui ha fet la conversió d’aquestes grolleres maquetes
inanimades cap a models funcionals H0 ben detallats. Possible, però hi ha molta
feina : els xassís són de xapa gruixuda, fan de mal treballar amb eines
casolanes; cal posar rodes i coixinets ( són de plàstic les lliurades ), motor
o bogi motor, pantògrafs, llum etc...
També són
a l’assortiment ATLAS les Z-4200 i Z-4400 aquí esmentades. Realment, la misèria
en quan a reproduccions industrials H0 funcionals d’automotrius elèctriques
SNCF és patent. Els “cracks” del marketing diuen que no es venen, encara hi ha
qui en fa cas. I el parc real, pletòric i esplèndid !
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada