divendres, 2 de març del 2018

ALEMANYA : EL “METRO” DEL FERRO


A voltes pensem que el grans trens de mercaderies, de tonatges extraordinaris, superiors a les 4000 tm. per exemple, i de grans llargades, només són cosa de línies especialitzades i desèrtiques, als Estats Units o a indrets remots per explotació minaire.

No es pas sempre així; a la vella Europa, al seu cor, es mouen uns tren de mineral de ferro de característiques fora del comú, gairebé americanes; i no en llocs apartats i remots, si no en línies compartides amb altres tràfics d’elevadíssima densitat, i per zones urbanes normals.

Alemanya es diferent, ho han aconseguit, i es que tot es possible si s’hi posen els mitjans adequats i els operadors i centres de poder “saben” com funciona això del tren. Cal que tots n’ aprenguem una mica.  



La reproducció H0 que presento emula un d’aquest super-trens però en un format més reduït, proporcional diria jo, a les nostres maquetes i instal·lacions. El text repassa les característiques tècniques i els mitjans emprats per aconseguir aquestes fites de transport pròpies d’un país molt desenvolupat i que estima i creu en el seu ferrocarril.  

El treball està en format pdf accessible en el contenidor DropBox a través del següent enllaç :


FITXA TÈCNICA : HAMBURG-SALZGITTER ( 1977 )
Composició CE501
Formació i fotos autor : Agost-2013  ( revisió Març-2018 )

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada