A voltes pensem que el grans trens de
mercaderies, de tonatges extraordinaris, superiors a les 4000 tm. per exemple,
i de grans llargades, només són cosa de línies especialitzades i desèrtiques,
als Estats Units o a indrets remots per explotació minaire.
No es pas sempre així; a la vella Europa,
al seu cor, es mouen uns tren de mineral de ferro de característiques fora del
comú, gairebé americanes; i no en llocs apartats i remots, si no en línies
compartides amb altres tràfics d’elevadíssima densitat, i per zones urbanes
normals.
Alemanya es diferent, ho han aconseguit,
i es que tot es possible si s’hi posen els mitjans adequats i els operadors i
centres de poder “saben” com funciona això del tren. Cal que tots n’ aprenguem
una mica.
La reproducció H0 que presento emula un d’aquest
super-trens però en un format més reduït, proporcional diria jo, a les nostres
maquetes i instal·lacions. El text repassa les característiques tècniques i els
mitjans emprats per aconseguir aquestes fites de transport pròpies d’un país
molt desenvolupat i que estima i creu en el seu ferrocarril.
El treball està en format pdf accessible en el contenidor DropBox a
través del següent enllaç :
FITXA TÈCNICA : HAMBURG-SALZGITTER ( 1977 )
Composició CE501
Formació i fotos autor : Agost-2013
( revisió Març-2018 )
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada